BEGELEIDER

Omdenken

Als begeleider sta ik klaar om mensen te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en groei. Helaas heeft de COVID-19-pandemie ervoor gezorgd dat ik niet altijd het onderwijs heb kunnen volgen zoals gepland. Maar in plaats van bij de pakken neer te zitten, ben ik op zoek gegaan naar werkbare alternatieven. Het omdenken heeft mooie, individuele samenwerkingen opgeleverd en heeft mij geleerd om flexibel te zijn in nieuwe manieren vinden om anderen te helpen. Eén van deze manieren was bijvoorbeeld een audioboek maken voor de Ernstig Meervoudig Beperkte (EMB) bewoners van een gehandicapten zorginstelling waar ik werkte. Ze mochten tijdens de pandemie niet naar de dagbesteding, maar op deze manier kon ik ze toch meenemen in een creatieve beleefwereld buiten hun woning. 

 

Ik vind het belangrijk om iedereen die ik begeleid op een persoonlijke en unieke manier te benaderen, zodat zij zich gehoord en begrepen voelen. Ik geloof in het stimuleren van zelfontplooiing en het ontdekken van ieders eigen krachten en talenten. Bij het begeleiden van de solo's van Jeugdtheaterschool Zuid-oost vond ik bijvoorbeeld zo'n kracht bij mijn speler Mookie. Hij durfte nog niet uit te komen voor een muzikaliteit die hij verborgen hield. Na een week een-op-een met hem werken hebben we een prachtige muzikale solo neergezet over 'geluk in de kleine dingen', waarbij hij zelf heeft mogen freestylen. 

 


Eén-op-één maatwerk

Vakfasetoets - Propedeuse toonmoment.
In samenwerking met Lotte van den Nieuwboer is er in jaar 1 van mijn opleiding 'Docerend theatermaker' aan de HKU een bijzondere, interpersoonlijke (covid proof) solo ontstaan.
Hierin hebben wij onszelf uitgedaagd door een -voor ons een nieuw - genre muziek te
betreden, namelijk een combinatie van spoken word en rap. We hebben onszelf  zowel beeldend, als metaforisch ondergedompeld.